Sudah lama tidak berblog. Due to the previous current situation,di mana tidak dapat mengakses internet di kediaman tercinta.huahua
Cuti Raya yang begitu lama sangat heaven.hehe.Tapi balik-balik cuti dah kena struggle sebab final tak sampai lagi sebulan! Haih.cuak siot………huuuuu
Sebenarnya tercetus idea nak berblog ari ni disebabkan baru lepas tengok cite blogger boy.hehe.Ada satu babak dalam cite tu yang menarik perhatian yours truly ini tatkala menonton nye tadi.
James dan blogger boy (BB) baru lepas menceritakan kisah cinta tragic mereka dan dia suruh blogger boy punya housemate (Kid) share citer dia pulak,so here it goes…
James (tunang Nina):What about you ? .Tell us your tragic love story
Kid: I don’t have a tragic love story..
James: Come on you can tell us (while giving him the I-don’t-believe-you- sort-of-look)
Kid:Yes it’s true
Blogger boy (BB): Not even once?
Kid: Nope.You see,it’s smart in a sort of way because I will not get hurt.
James: That is the saddest thing I ever heard
After that they all fall asleep…
Ok 2 apa yang menariknya dengan babak ni kan? You see there are peop
le who are just like Kid in this world.maybe one of these people are just around you.Ada manusia dalam dunia ni diaorang takut untuk fall in love sebab takut ending nya tidak seperti yang diharapkan.Fear of being hurt and rejected.They built a wall around their heart.A really thick invisible wall ,so that when people wanna get close to them they just can’t. The wall will block them.Personally I agree with him sebab mungkin betul lah ape dia kata,he will not get hurt.But in the process of saving himself he might hurt others (yang maybe suka dia kan pastu tak dilayan hohoho) .Kid in this example is afraid of taking risk, as in to fall in love because in one of the books I’ve read recently the author wrote, falling in love is really taking a risk and making yourself exposed to the other person.He/she might just rejected you after you’ve just told them that you love them, rasa diorang special,bla la bla (all-those-when-I realize-I- fall-for-you-lines).
Pape pun no risk no gain kan.Kena berani ambik risk gak sebenarnya untuk make sure... Hurm..Menarik kan macam –macam cara orang akan buat untuk protect diri sendiri .Maybe manusia-manusia macam ini jadi paranoid dan start pikir macam tu lepas tengok orang sekeliling or tengok cite di mana hero dan heroin nya sangat tersiksa bila cinta tak kesampaian (cite korea,novel-novel Alaf 21) hehe.It’s rather interesting thought actually,tapi lama kelamaan diorang mungkin akan rasa diri kesunyian..Apa-apa pun cinta terhadap Tuhan tentu takan direject macam cartoon kat bawah ni.

Diambil dari blog I luv islam or hlovate tak silap..
Ok rasa itu sahaja kot kali ni topic mental kali ni..sekiannn.Wasalam..
p/s Topic blog kali yang semacam ntah apa-apa kali ni maybe sebab baru lepas abis bace novel Bridget Jones’s Diary pastu berjangkit dengan perangai Bridget yang ntah pape tu.heeee
No comments:
Post a Comment